Hiustenvaalennusseikkailu (only Finnish)

10/12/2012

Heipparallaa!

Lupailin teille postausta hiusten viimeaikaisesta evoluutiosta.
En tiiä onks tästä mitään hyötyä kellekkään tai onks tätä mitään järkeä ees julkasta muutenkaan mut koska ainakin pari tätä pyys niin tässä tulee teille parille lukijalle!

Ok kaikki muistaa ihanan puolipitkän mustan potan joka mulla oli pari kuukautta sitten.


Mulla tosiaan oli pahin mahdollinen lähtökohta vaaleeseen tukkaan koska pikimustan tukan pohjalla oli kirkkaanpunanen... Joten joo, joka kerta kun vaalensin jotain kohtaa niin piti vaalentaa kolmesti että sai edes sellaisen kermanvaalean/vaaleanruskean tuloksen.

Tosiaan, kaks kuukautta sitten alottelin tätä projektia kun aloin himoita vaaleeta tukkaa, yleensäkkin alan talvella vaalentamaan mun hiuksia koska on niin pimeetä nii oon vaan musta möykky.. haha.

Mun hiukset oli ihan kiitettävän hyvässä kunnossa mut koska tiesin että vaalentaminen veis monta värjäyskertaa, aikaa ja rahaa niin päätin tehdä kaiken osissa. Vaalentelin parin viikon välein aina uuden osion hiuksista, tosin aluks mulla oli tukka täynnä vaaleenruskeita osioita koska tää hius tosiaan vaati miljoona vaalennuskertaa vaalentuakseen..


Näissä mulla taitaa olla kahdesti tai kolmesti vaalennetut osiot hiuksissa. Muistan miten järkyttävän väriset noi oli.. noh, onneks on menneet jo!



Musta tää vaalee sivutukka oli tosi kiva, vaikkakin toi väri on ihan järkyttävä.
Näistä kuvista varmaan saa vähän ideaa minkä pitunen toi mun takajeejee oli ennen vaalennusta.


Annoin ton sivulettijutun olla jonkun aikaa ja vaalentelinkin sitten vaan noita jo aikaisemmin vaalennettuja kohtia + takajeejeen alaosaa.




Nää mun tukka-asetelmat on kyllä mahtavia... mutjoo tässä näköjään vaalennan jo etuhiuksiakin!


En löytäny tältä väliltä yhtään kuvia mun tukasta mutta en nyt muista kuinka kauan olin "puolblondi".

Enigeis, sitten eräänä kauniina päivänä päätin että nyt lähtee musta potta päästä ja levitin vaalennuksen tuohon yläosaan. Koko päähän en laittanut koska nuo aikaisemmin vaalennetut kohdat olis varmaan tippunu..


Tohon yläosaan tein n.3 vaalennusta. Lopputuloksena kermanvaalea tukka oranssinruskeilla juurilla, jippii!
Voitte vaan uskoa paljon hävetti olla koulussa jonka oppilaat koostuu pääosin hiusalan opiskelijoista ja mulla oli tollanen ihana pissankeltanen tukka tummilla läikillä..



Oliskohan tässä neljäs vaalennus yläosaan. Vieläkin tumma täplä keskellä päätä kummittelee.


Joku random koulunvessakuva, tässä vähän näkee minkä värinen toi tukka oikeesti oli. Itseasiassa ihan nätin värinen mutta ei lähelläkään sitä mitä hain..



Tässä taitaakin sitten olla eka kuva kestosävytteen jälkeen, kivasti keltanen poistunut keskuudestamme.


Tolla tukalla seikkailinkin jonkun aikaa kunnes päätin että Saksaan haluan kyllä nätin tukan ilman mitään keltasia ja tummia kohtia. Noh, vaalensin sitten tukan päivää ennen lähtöä ja kokeilin Beniitan suosittelemaan hopeashampoota...... ja valehtelematta; pidin sitä hopeeshampoota 2min päässä ja mun tukka muuttu harmaaks. Voitte vaan uskoo mun raivon ja epätoivon ku olin niin pitkään koittanu saada blondia tukkaa ja sit se olikin harmaa.. Tässä ainut kuvamateriaali :-D


Noh, panikoin siinä sitten pari tuntia että mitä helvettiä teen kun yritin vaan pestä tota hopeeshampoota pois muttei kulunu millään. Joku ehdotti että pitäis pestä hiukset tiskiaineella joten pesin pään sitten Fairylla jotain kymmenen kertaa... Yllättävän hyvin lähti harmaa!


Mulla tosin jäi vähän harmaita ja epätasasen värisiä kohtia päähän joten kävin ostaa Tarjoustalosta jonku kolmen euron kullanblondin kestovärin :-D Toimi muuten sikahyvin!


Nyt laitan tähän muistoksi jotain Tanja 13-14 v(?) kuvia kun mulla oli kaunis vaalee tukka.






Joku varmaan sinne kommentteihin tunkee että MITÄ TUOTTEITA KÄYTIT niin lukekaa nyt tästä pliis.

En vaalenna ikinä kaupan väreillä vaan mulla on omat kampaamomömmöt kotona, Helpassa kun opiskelen niin pääsen tukkuihin ostamaan hapetteet ja muut tai sitten vaihtoehtoisesti ostan niitä kampaajasiskolta.


Kestosävyte josta puhuin on KCn Four Reasons Take Away Color sävyssä Ice Ice Blondy.
(mm. hairlekiini ja villikihara myy näitä)


Ja sitten se yllättävä hopeeshampoo...
Kyseessä siis Fudgen Clean Blonde, ostin Kampin Salon Choicesta.


Tässä lopuksi sitten kuvia millanen mun tukka on tällä hetkellä. Näissä tosin näyttää et mulla olis jotain hassuja tummia kohtia tuolla mut ei oikeesti ole :-D 

En oikee osaa selittää nykystä väriä, se on sellanen tuhkanvaalea, haluisin vaalentaa vielä kerran et tulis kirkkaampi. Parit vaalennuspesut oon tehny tässä lähiaikoina.

Näistä aikalailla näkeekin miten mun tukka on lyhentyny tän prosessin aikana, en tosin valita koska olis voinut tippua vaikka kokonaan päästä..


Isketään viel eiliset Marilynit tähän. Hohhoh.




Nii ja lopuksi vielä;
En suosittele kenellekkään tällästä hiustentappourakkaa, menkää kampaajalle.



23 comments :

  1. Wow Tanja!!! I'm so in love with your makeup looks, I just can't get enough of them. You're such an inspiration, I really admire you ♥ xx

    ReplyDelete
  2. Upea lopputulos ja sinnikäs vaalennustyö! :) Mulla oli itselläni kans puoli vuotta sitten "puolet mustista hiuksista vaaleiksi"-projekti ja oli kyllä aika moisen työn takana. Välillä meinas iskee epätoivon hetkiä, kun tuntui siltä, että ei taida olla ylipäätänsä edes mahdollista. Mutta kannatti olla sitkeä ja sinnikäs ja uhrata vähän hiusten pituudesta. Nyt on mieluisa väri :)

    ReplyDelete
  3. Grrr...tulipas siitä tukasta hyvännäkönen loppujen lopuks! ;D

    Frillycakes ♥

    ReplyDelete
  4. I'll keep it short: Wonderful!

    ReplyDelete
  5. Kampaajat vaan harvemmin suostuu lähtee mustasta vaalentaa blondiks :S

    ReplyDelete
  6. Helvetti ku oot hyvännäkönen :--D

    ReplyDelete
  7. Rakastuin. Tuo Marilyn-look on mahtava <3

    ReplyDelete
  8. Mä oon aina miettiny miten ihmisillä kestää kauan vaalennus, ku ite oon vaalentanu mustasta ja punasesta blondiksi yhdessä illassa kaks kertaa, kaupan vaalennusaineella. Laittanu sitten vaikka kymmenen kertaa peräkkäin sitä vaalennusainetta jos sitä vaatii + lopuks sellane hopeahtava kevytväri, aina on tullu hyvä tukka vaikka välissä on ollut ties mitä läikikästä ja oranssia :D Tukka venyy kuin purkka sen jälkeen mutta jos sitä ei revi ja hyvin hoitaa, on se jo parin päivän päästä ollut kiiltävä, sileä ja vahva.

    ReplyDelete
  9. Woah, on these photos, is that your real hair? It's so long *__*
    And you were such a beauty already back then!
    It's funny to see these pictures of the "bleaching progress over time" all combined now. Sometimes I wish I had my blonde hair back too, but I'm pretty sure my hair will dry out and die so I don't dare trying it .__.

    Hehe, I love that pink look in combination with the lenses!
    Tho I distinctly remember you mentioning at some point that you don't really like pink? Anyway, the looks gorgeous and I looove thats parkling eyeshadow!

    ReplyDelete
  10. Tosi kaunis lopputulos! Ja vitsi et näytät noissa alimmissa kuvissa kauniilta :)

    ReplyDelete
  11. Fudge on lenpparini, mutta se riittääkin sata vuotta, kun voi sekottaa shampooseen että pysyy sellainen tuhkan sävy. Joskus nukahdin fudget ja kelmut päässä, oli aika melkoinen tukka sitten :D Aika makea, muttei kuitenkaan. Mutta suosittelen sekotteleen sitä shampoohon tai hoitoaineeseen lirauksen aina, niin toi putkilo kestää suunnilleen sata vuotta käytössä!

    ReplyDelete
  12. Oli myös tosi mukava nähdä vanhempiakin kuvia vuosien takaa! :D

    ReplyDelete
  13. Tulee mieleen vaan omat turhauttavat blondaussessiot vuodelta nakki! :D Valehtelematta ollut useampaa eripunaisen sävyä päässä,ja pari kerrosta mustaa ja hiukseni eivät ole lyhyimmästä päästä saatika niitä ohuimpia moppeja :D Ei ollut tosiaan fiksuin extempore ajatus kauppareissulla,näähän sai sellasetkin iänikuiset traumat etten enää uskalla muuta kuin jokatoinen kuukausi vaalentaa...vaikka tähtäsin tuohon kuparinsävyyn (sekin on nyt väriltään joku likainen porkkana :D)

    ReplyDelete
  14. herranjumala miten joku voi olla noin kaunis?! huh...

    ReplyDelete
  15. Sulla on niiin kauniit kasvot!! Just tommonen kauniin siro leuka ja nenä, ja kivat pyöreet silmät. Oot ihan keijun näkönen ilman meikkiäki :O

    ReplyDelete
  16. Onko sulla kulmaKARVOJA ollenkaan? Piirrät kulmasi aina niin nätiksi, miten piirrät kulmasi?

    Marilyn-look on UPEA! <3

    ReplyDelete
  17. Oot kyllä ollu sinnikäs! :D Jos kampaajaopiskelijan värjäys- & vaalennusprosessit kiinnostaa --> http://blackisthenewblack1.blogspot.fi

    ReplyDelete
  18. pakko paljastaa, että mä oon seurannu sua tost Tanja 13-14 vuotiaasta asti :D eli monta vuotta, älä pelästy....
    + toi marilyn look on sika hieno :D

    ReplyDelete
  19. näytät noissa marilyn kuvissa enemmän alexandra stanilta!! :)
    http://thumbs.mywallpapers.org/files/wallpapers/31/3183/Alexandra-Stan-011.jpg

    ReplyDelete
  20. Mä haluun tietää miten teet ton "hiuspallon" toi siis missä sul lukee "nää mun tukka asetelmat on mahtavia" jos haluisit tutorialin tehä siit youtubeen tai blogiin oisin kiitollinen :)

    ReplyDelete
  21. Pakko kommentoida tota harmaata tukkaa. Ihan vastaisuuden varalle, meille kaikille mustatukkasille kun tulee noita vaalennus päähänpistoja. Kokeile ens kerralla sitruunamehua vie ihan parissa sekunnissa harmauden pois. :)Käytän töissä tota kikkaa jos menee keltasuuden taitot harmauden puolelle.

    ReplyDelete
  22. Huh miten kaunis olet! ps. onko sinun rinnat aidot?

    ReplyDelete