Long time no see

10/09/2013

Yeah yeah I know, it's been a while again.

But actually I think this time I had a real reason for my online silence in a way. I've been taking distance to my blog and such to take care of myself better and make time for myself. 
I've also taken huge steps in my life for my own good in these past couple of weeks, even got myself to the dentist, even though it happens to be one of my biggest fears. This picture is actually from some morning when I was heading to the monster's office.


Also got some awesome gifts in the mail. Shoes from Mart of China (direct link to the shoes here!), extensions from Dirty Looks and new contacts from Geocolouredlenses. Will write about the lenses and extensions later when I'm done with my hair project! 
But ah.. the shoes. Surprisingly light, but sturdy. Love how huge the platform is. Many people think this type of shoe design is too extreme or heavy looking, but I think it's fabulous.


Actually wore them this day. I was curious to try out my dark green Lime Crime lippie, and somehow my overall look turned out to be some sort of cartoon villain look-a-like. Haven't worn stripe pants in years haha, felt like I was 13 again! Ernu 4 ever! Really liking them though, was really happy to get these from Sheinside since I've been looking for some cool leggings lately. 
The Sheinside giveaway is btw still open, if you haven't entered yet!

jacketleggings:Sheinside (sponsored) | dress: NewYorker | shoes: Mart of China(sponsored)


I actually liked this look a lot, even though green isn't on my top favorite colors list.. I didn't wear any eyeliner either which was pretty new for me. But fun! Loved wearing red brows again too, it's been a long time since the last time I put some color on my brows haha.


Many people said that this look reminds them of Poison Ivy, probably because of the colors haha.


I also had an awful flu for such a long time I can't even remember when it started.. Anyway, I mostly just tried to rest and enjoyed my late birthday gift from my roommate. Harry Potter dvd box! The cold is luckily now gone, but my roommate caught it and now he's sick haha..


I've also been doodling and looked like a granny when going to the grocery store.




Last night I tried out a bit different look. I'm not really a fan of the whole "neutral eyes and bold lips" thing, but this look felt kinda fresh. I looked a lot older though, which was slightly scary. The wig was actually sent to me by an accident few months ago when I tried to order a blond wig.. The color is really nice though. Wish the quality was better.


And today.. well the day started kinda crappy because I was supposed to meet a doctor and then she cancelled the meeting and such, blah, so confusing. But later we went to walk around the town and see a movie with Pauli which was nice! I also bought shitloads of candy because yolo.


 The movie was absolutely crap, I liked the previous Riddick movies but this one.. oh god. Don't waste your time on this one.

I also wore my two least favorite colors today.. must be going mad I guess?

And haha, it was a bit awkward when I visited a clothing store today and someone who was working there came to me and said "oh you have such an awesome makeup and hair today, are you going to a halloween party or something" and then I'm like...no, this is how I normally look.. Ohhhh the awkwardness!


I'm terribly late with the Q&A post due to all the shit that's been happening lately, but I finally started to answer the questions and the post is now closed! I will record the video right after I've read and sorted all the questions.. Got a huge amount of them btw, thank you!

I'm also going to write about my current haircolor soon, and about some new lenses. Will do an eyebrow tutorial soon too, yay!

Haha I love this picture, I look like a fucking alien...........
idkuva



 Anyway, I'm trying to get back on my feet asap and start writing more. There's a lot happening around me right now, and it's starting to make damage I guess. 


22 comments :

  1. Aika kawaii tää sun uus meininki. Näyttää söpötä. Kirjotat myös paremmin suomeksi niin olisi kivempi että edelleen kirjottaisit suomeksi ja englanniksi! :)

    xoxo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Varmaan satunnaisesti tuun kaksikielisesti vielä kirjoittamaan, mutta tällä hetkellä ei siihen löydy energiaa :)

      Delete
    2. mä tykkään lukea mielummin englanniksi kuin suomeksi. :) ja jos kirjotat kahdella kielellä niin joudun melkeimpä lukemaan molemmat, kun tiedän että siellä on kumminkin jotain pieniä eroja :D

      Delete
    3. mä tykkään taaas lukee enemmän suomeks, nytkään en jaksanu lukee kokonaan ku joutuu ajatteleee enemmä jos lukee enkuks :p

      Delete
  2. your makeup with the green eyes and lips looks just amazing! pink and green are also my least favorite colors, but they look so good together!!
    x

    veruzkas.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. You look AMAZING!
    You're definitely one of the most beautiful bloggers I've ever seen!
    LOVE the "Poison Ivy" and Pink+Green looks!

    ReplyDelete
  4. Oh wow, you look incredible! You can get away with pretty much any look ♥ And such a great gift, I have the same Harry Potter box!

    ReplyDelete
  5. Haha! "No, this is how I normally look." Voin vaan kuvitella tilannetta! :D
    xoxo

    ReplyDelete
  6. I just discovered your blog. You are amazing! <3

    ReplyDelete
  7. I just discovered your blog. You are amazing! <3

    ReplyDelete
  8. Apua! Ei keneltäkään mennä kysymään onko se menossa jonnekin halloween-bileisiin, jos ei ihan jossain noitahatussa käppäile vastaan. Itse en ainakaan kysy, tuntuu jotenkin epäkohteliaalta. :D Olen vaatekaupassa töissä ja usein kehun meikkejä, vaatteita tms. varsinkin jos kaupassa on joku erikoisesti pukeutunut silmäkarkki. Itse oletan aina että se on sen normaali-lookki :D No, kun itsekin on erikoisempi tallaaja niin mikään ei varmaan hätkäytä.

    Ei hitto miten upea tuo lime crimen vihreä huulipuna! En myöskään vihreästä perusta mutta tuo sävy on vain upea! Sopii sinulle mielettämän hyvin!

    ReplyDelete
  9. o my god!))
    i love you:DD
    perfect looks^^

    ReplyDelete
  10. ''And haha, it was a bit awkward when I visited a clothing store today and someone who was working there came to me and said "oh you have such an awesome makeup and hair today, are you going to a halloween party or something" and then I'm like...no, this is how I normally look.. Ohhhh the awkwardness!'' REPS xD

    Ihanat kengät *_*

    ReplyDelete
  11. With this makeup where you are wearing brown wig you look reaaaallly gorgeous,like a real woman :>

    ReplyDelete
  12. paljon maksaa toimitus lime crimelta suomeen? ja kauan kestää saapua?
    rakastan sun meikkejä ja tää vihree-juttu on kans siisti :)

    ReplyDelete
  13. Mun mielest sä näytät just tosi nuorelta tollee au natural. Sit ku sulla on noi sun taideteokses pääl nii et sä silti näytä vanhemmalta vaa jotenki...iättömältä :D ja toi mattahuulipunavintageruskeeperuukki on ihana!

    ReplyDelete
  14. I adore you so much! I´m glad you still Blog <3<3<3<3 I thought maybe you would stop blogging :D

    ReplyDelete
  15. You weren't wearing liner in that second look? Wow, it looked like you were. It's really bold looking.

    Hope you can join my mini giveaway on my blog here:

    thelovelyify.blogspot.com/2013/10/loving-my-lovelies-monthly-giveaway-1.html

    ReplyDelete

  16. I’m impressed, I must say. Really rarely do I encounter a blog that’s both educative and entertaining, and let me tell you, you have hit the nail on the head. Your idea is outstanding; the issue is something that not enough people are speaking intelligently about. I am very happy that I stumbled across this in my search for something relating to this. Cell Phone Tracker

    ReplyDelete
  17. Don't worry about the Halloween comment. -_-;; I got that too when I had Amelia Arsenic/RoseShock-y style eye makeup and visual kei clothes. Boyfriend then told her "she dresses like this everyday." Super awkward!

    ReplyDelete
  18. Hai there! Mu name is Milia and I'm an 15 year old Swedish girl.
    Just saw your blog and I am IN LOVE with your hair (red and sidecut) and how well you do your make-up!! Sp beautiful, You are absolutely Gorgeous!!

    ReplyDelete
  19. Tes photographies sont magnifiques. J'admire vraiment ton splendide travail!

    ReplyDelete