Kaunis kamala kalju

8/17/2014

Moikka

Nyt tuleekin vähän erilaista tekstinpätkää. Useasti tästä aiheesta kysellään niin blogin puolella, kuin oikeassakin elämässä, niin ajattelin kirjoittaa hieman mietteitä. Otsikon perusteella saattaakin jo arvata, mutta aiheena siis kalju.

Varmaan lukijat muistaa että ajoin ensimmäisen kerran kaikki hiukset pois viime vuoden marraskuussa. Monelle tämä muutos oli uskomattoman negatiivinen asia, ja saan edelleen kuulla päivittäin että päätökseni oli huono/väärä/aiheuttanut butthurtia ties millä tavoin. Toisista kaljuus on automaattisesti rumaa, hiukset ovat usein naisellisuuden ja kauneuden symboli, joidenkin mielestä niiden puuttuminen tekee ihmisestä vain yksinkertaisesti epämiellyttävän näköisen. Toisista taas kaljuus näyttää sairaalta. Monesti multa onkin kysytty sairastanko syöpää tai esimerkiksi jotain ihotautia jonka vuoksi hiukseni ovat tippuneet. Myöskin kaljuutta on koiteltu kovasti yhdistää mielenterveyteeni. Tavallaan hassua että joku luulee että ajoin itseni kaljuksi siksi että olisin vain yksinkertaisesti seonnut. Yksi suurimmista oletuksista on myös seksuaalinen suuntaumus. Todella moni olettaa että olen lesbo, vain siksi että ajoin itseni kaljuksi. En tiedä miten ihmiset onnistuvat yhdistämään nämä kaksi asiaa toisiinsa, mutta paljon huumoria siitä ainakin on revitty.


Miksi sitten ajoin hiukseni pois? Tätä kysytään joka kerta kun ihmisten stereotyyppiset oletukset ovatkin osoittautuneet vääräksi.

Yksinkertaisesti sanottuna, halusin kokeilla jotain uutta. Monesti aikaisemmin olen elämässäni haaveillut hiuksettomuudesta, ja vasta 19 vuoden kieppeillä uskalsin sen toteuttaa. Olen aina tykännyt laittaa ja värjätä hiuksia räikeästi, ja olen nopeasti kyllästyvää sorttia, joten kaljuksi ajaminen on aina epäilyttänyt. Mitä jos se näyttääkin kamalalta? Mitä jos kyllästyn ja ei olekkaan mitään mitä leikata ja värjätä? 
Nämä ajatukset kuitenkin katosivat heti kun ensimmäisen kerran lavuaari täyttyi hiuksista ja pääsin katselemaan itseäni täysin uudesta kulmasta.

Ehdottomasti rakkautta ensisilmäyksellä. Oon aina tykännyt lyhyestä tukasta itelläni, pitkiä hiuksia mulla ei luonnostaan ole koskaan edes ollut. Mutta ajeltu pää oli kuitenkin ihan uusi juttu. Todellakin näkee itsensä ihan uudella tavalla. Kasvot tulevat esiin, ja pään muoto onkin yhtäkkiä ihan erilainen. Mitään ei enää voi piilotella hiusten takana. Välittömästi tulee vahva ja rohkea tunne. Tämä olen minä.


Miten hiukseton elämä sitten poikkeaa hiuksellisesta?
Aluksi kuvittelin että ainoa ero olisi, ettei minun enää tarvitse laittaa hiuksia aamuisin. Valitettavasti tämä todistui vääräksi jo ensimmäisten kaljujen päivien jälkeen.
Ensimmäinen selkeä ero oli tietenkin ihmisten reaktioissa. Muistan kuinka kamalaa tavaraa lueskelin blogista ja instagrammista tuntitolkulla ajelemisen jälkeen. Jotenkin en osannut kuvitella, että pelkästään mun päässä kasvava karva voisi aiheuttaa sellaista paskamyrskyä ja tunneskaalaa ihmisissä. En todellakaan.
Noh, oon kuitenkin tosi tottunut netissä pyörivään negatiiviseen ilmapiiriin, joten en kauheasti ottanut itseeni, muuta kuin hämmennyksenä. 

Oikeassa elämässä tilanne oli vähän toinen. Milloin joku huusi että ruma huora, kuulapää, tai vaikkapa oksettava syöpäläinen. Jotenkin tilanteet tuntuivat järjettömän absurdeilta. Varsinkin kun yleensä huutelijat olivat ihan aikuisia ihmisiä. Siis miten paljon voi jotakuta tuntematonta häiritä, että mä olen kalju?
Lapsilta tottakai on tullut hauskaa kommenttia, millon mitäkin. Ja todellakin ymmärrän, että lapsia voi hämmentää mun ulkonäkö. "Onko toi poika vai tyttö", tai "miksi toi tyttö on kalju" on ihan arkipäivää ulos mennessä. Monesti jään kuuntelemaan vanhempien vastausta, onhan se ihan huvittavaa seurata miten joku kiusaantuu lapsensa sanomisista, eikä osaa selittää että miksi toinen on mitä on.
Yläasteikäiset, ja sitä vanhemmat nuoret taas reagoivat juuri niinkuin osaa odottaa. Milloin tullaan porukalla nauramaan oudolle muijalle, milloin osoitellaan sitä ja ehkä vähän huudellaankin. Harvemmin mitään uskalletaan kuitenkaan suoraan sanoa. Luulen että tää sukupolvi on enemmän juuri sitä joka mielummin lähettää netissä anonyymisti kommenttia, ja toivoo että ottaisin siitä itseeni.


Entä mites positiiviset kommentit? Niitä riitti myös enemmän kuin osasin odottaa.
Olen saanut hurjasti viestejä naisilta, jotka ovat syystä tai toisesta menettäneet hiuksensa, ja niiden myötä myös itsetuntonsa. Välillä itku kurkussa olen lukenut jonkun seuraajan viestiä, jossa hän kertoo taistelleensa syövän kanssa ja tunteneensa itsensä rumaksi koska on kalju. Tai kuinka joku on käyttänyt satoja euroja peruukkeihin, koska ei ole kehdannut mennä ulos ihosairautensa takia, joka aiheuttaa kaljuuntumisen.
On todella mahtavaa, että jengi löytää musta inspiraatiota ja voimaa. Ja just sen takia tykkään tehdä mitä teen ja olla oma itteni. En tarvitse edes hiuksia.
Olen myös törmännyt muutaman kerran naisiin, jotka ovat myös haaveilleet kaljusta, mutteivät ole koskaan uskaltaneet sitä ajaa. Kerran olen livenäkin törmännyt tyttöön, joka tuli innoissaan kertomaan ja kiittelemään siitä että rohkaisin häntä leikkaamaan hiuksensa, ja että hän tuntee vihdoin itsensä rohkeaksi kun ei enää piilottele hiuksiensa takana ja on uskaltanut tehdä jotain mistä on aina haaveillut.

Tässä olenkin nyt maininnut moneen kertaan millaisia reaktioita olen herättänyt naisissa, mutta entäs miehet?
Ihan ensimmäisenä tietenkin monet miettii, mitä poikaystäväni oli mieltä siitä että olen kalju. No, valitttavasti mulla ei ole mitään siistiä pitkää tarinaa siitä millaisen reaktion sain aikaan, hah. 
Sanoin Paulille että nyt haluan että ajetaan kaikki hiukset pois. Pauli kysyy, olenko varma. Vastasin että joo, ja siinähän me sitten oltiinkin jo kylppärissä vetämässä hiuksia pois. Pauli itseasiassa oli se, joka ajoi pääni ihan ensimmäisen kerran.
Pari kertaa olen ulkona kysynyt eikö Paulia häiritse se, kun jengi tuijottaa tai olettaa että olen Paulin lesbokaveri. Vastauksena olen vain saanut naurua ja ihmettelyä, että miksi mietin jotain niin typerää. Eli tätä miestä ei ainakaan ole häirinnyt onko mulla hiuksia vai ei.

On kuitenkin paljon miehiä joilta olen saanut negatiivista palautetta juuri siksi että olen nainen ja kalju. Monesti kysytään että "miksi olet vapaaehtoisesti ruma? olisit niin kaunis jos sulla olis pitkät hiukset."


Niin no, näytänkö siltä että mua kiinnostaa olla jollekin random jannulle kaunis? En koskaan ole tuntenut itseäni niin kauniiksi kuin sen jälkeen kun ajoin hiukset helvettiin. Mutta joillekkin se on vaan niin vaikea ymmärtää, miksi haluan olla kaunis itselleni enkä heille.
Monesti miehet nimenomaan olettavat että olen lesbo, koska mulla ei ole hiuksia. Pari kertaa onkin ollut kiusallisia tilanteita, kun joku jätkä kysyy että onko mulla tyttöystävää ja vastaan että ei, mut tää parrakas mies on mun poikaystävä.
En koskaan oo tuntenut minkäänlaista miesvihaa, ja lähinnä nää miesten olettamukset onkin ollut tosi humoristisia mun mielestä. Mikään ei oo hauskempaa kuin murtaa jonkun stereotyyppiset olettamukset täysin. Pari kertaa oon myös tavannut miehiä jotka on ollu tosi hämmentyneitä kaljusta naisesta, ja sanonu että kylläpäs sopii sulle tosi hyvin, vaikken koskaan oo ajatellu että kalju tyttö vois olla jotenkin nätti. Oletettavasti hiukset vaan on niin suuri osa naiseutta, että monelle miehelle onkin nimenomaan HÄMMENTÄVÄÄ nähdä kalju muulla kuin miehellä.





No olenko sitten kokenut että kaljuus vie jotenkin naiseutta?
En koskaan oo ollut sellainen tyttömäinen tyttö, ja ihan suoraan sanottuna olen aina kokenut itseni androgyyniksi. Tästä en ole koskaan blogissa puhunut, koska en kuitenkaan koe että se on muiden kuin minun asiani. Kuitenkin tiedostan oman fyysisen sukupuoleni ihan täysin, ja olen sinut sen kanssa mitä olen. En koe että hiuksien menettäminen liittyy mitenkään naiseuden menettämiseen. Päinvastoin. Kaljuus antaa roimasti itsetuntoa ja tuo ihmisen piirteet ihan uudella tavalla esiin. Jokaisen naisen tulisi kokeilla lyhyitä hiuksia edes kerran elämässään. Tuo ihan uudenlaista hehkua kasvoille!

Monesti viime marraskuun jälkeen oon halunnu kasvattaa hiuksia, ihan vaan siksi että saisin jotain uutta. Silti oon vaa aina uudestaan ja uudestaan ajanu lopulta hiukset pois. Miksi?
Koska se vaan tuntuu mun jutulta. Vaikka mulla on ollut ihan upeita hiuksia vuosien saatossa, niin on pakko sanoa että kalju on mun lempi hiustyyli. Nyt tässä hetkellä mulla on pari senttiä tukkaa päässä, kuten tän postauksen ekoissa kuvissa näkyy, ja jo nyt vähän ahdistaa. Haha.
Tykkään kuitenkin tän hetkisestä väristä sen verran paljon, että koitan pitää itseni erossa hiustenleikkuukoneesta toistaiseksi.

Huhhuh, kylläpä tulikin tekstiä, ja tästä aiheesta voisi kirjoittaa vielä metrin jos toisenkin, mutta taidan jättää välistä. Ihan mukavaa tosin kirjoitellakin välillä, eikä vaan spämmätä teitä kuvilla. Taidan ottaa tavaksi.

Toivottavasti tämä teksti ei aiheuta peppukipeyttä, ja jos joku nyt otti itseensä niin suosittelen vaan poistumaan tietokoneen ääreltä. Täällä internetuaalissa kun saattaa tulla vastaan vielä kamalampaa tekstiä.


67 comments :

  1. oot mielenkiintonen, koukuttava seireeni, alien tai muu olento. keskittyy vaan sun kasvoihin, räväkän väriset ja laitetut hiukset ois ehkä jopa liikaa, katoin noita kuvia äsken pitkään ja monta kertaa. meikittömänä näytät uudestisyntyneeltä!

    -jenni

    ReplyDelete
  2. Oot kyllä ihan huipputyylikäs hiuksettomana!
    Monesti ihan itkettää kuinka ihmiset voi olla niin stereotypioiden aivopesemiä, ja ei ymmärretä sitä että se oma maailmankuva ja käsitys kauneudesta ei välttämättä ole sen toisen käsitys. Mutta jotkut kai ei poksahda siitä omasta ahtaasta kuplastaan koskaan, mikä on aika surullista.

    ReplyDelete
  3. Huippupostaus! En osaa kirjottaa mitään sen syvällisempää kommenttia, mut kiitti tästä! Ite kanssa nautin siitä, että saa murrettua ihmisten stereotyyppisiä käsityksiä.

    ReplyDelete
  4. Musta sulle sopii tosin hyvin kalju tai pieni siili aivan siinä missä pitkätkin hiukset ^^ Ja tietysti aina voi vetää sen peruukin päähän, kun haluaa pitkät hiukset :D Ja peruukkejakin on nykyään niin paljon erilaista, että varmasti löytyy joku kiva tilanteeseen kuin tilanteeseen. Keep on girl!

    ReplyDelete
  5. Woah! Tässä pari vuotta sitten ite leikkasin lähes kaiken tukan pois, jättäen vain otsatukkaan siiliä pitempää hiusta eikä mulle paljon kukaan alkanu huutelemaan oikeassa elämässä mitään ikävää. Tuijotuksia kyllä sain. Lähimmät sukulaiset ja perhe oli ihan innoissaan ja kehuivat pelkästään. Aika hurjaa, miten jotkut kokee asiakseen kommentoida/haukkua/analysoida/huudella asiasta, mikä ei niille kuulu. Mut jumaliste! Miten ootkin niin rohkea ja upea ja se näkyy ^^ Tykkään ihan älyttömästi sun kaljusta/siilistä. Ehkä jotkut ei kestä niitä rohkeus viboja, jotka susta paistaa, että käyvät haukkumaan.. =) Olkaamme kaikki aina omia itsejämme älkäkäämme välittäkö ikinä mielistellä ketään muita. Persläpiä ne, jotka vaatii jotakuta olemaan muuta kuin on ^^ (Tai yksinkertaisesti vielä keskenkasvuisen lapsellisia ja oppimattomia toisten oikeuksista ym.)

    ReplyDelete
  6. Mun mielestä kalju sopii yhtä hyvin niin miehille kuin naisillekin. Mun sisko on ajanu kans hiukset pois ja on kyl sen jälkeen ohikulkijoiden päät kääntyilly mut eipä se oo haitannu. Ja tänä kesänä saatiin suostuteltua mun tätikin ajamaan hiukset pois ja nii seki oli siihen vaan tyytyväinen. Et kaikki naisetki jotka on haaveillu kaljusta nii rohkeesti vaan se hiustenleikkuukone käteen! :)

    ReplyDelete
  7. Tanja, sä olet aivan MAHTAVA! Ja haluun et tiedät sen. Ja voin niiin samaistua tähän tekstiin, vaikkakaan mun perään ei oo huudeltu tms. Olin miettiny kauan omien hiuksieni ajelua, mut ajatukset oli juurikin samat; jos ei sovikkaan ja sit ei oo enään mitään mitä värjätä tai leikata jne. Sit näin kuvan susta, pää ajeltuna, ja sain niin paljon rohkeutta siitä, että seuraavaks lähti myös omat hiukset, ja kertaakaan en oo katunu. Se tunne oli niin mahtava. Ja se oli kieltämättä yks elämän parhaita päätöksiä. Ennen vaan piilottelin hiusteni takana, mut nyt oon oppinu elämään naamani epätäydellisyyksien kanssa, ja tunnen itteni niin rohkeaks ja voimakkaaks aina kun uudestaan ja uudestaan ajelen hiukset. Taistelen itsekkin mielenterveysongelmien kanssa, ja tiedän miltä tuntuu elää tässä maailmassa androgyyninä, kun pitäisi muka olla joko nainen tai mies. Toivon sulle kaikkea hyvää ja paljon voimia! ♥ Oot paras.

    ReplyDelete
  8. Ihan järkyttävää, miten paljon paskaa oot saanu kokea HIUSTEN takia. Kun itelläni oli lyhyt tukka, multa vaan kysyttiin, että olenko lesbo. Toki seurustelin siihen aikaan myös tytön kanssa, mutta ei se mun hiuksia lyhyeksi saanut tai toisin päin. Mä vaan halusin lyhyet hiukset.

    Nykyään oonkin sitten vähän nössö, enkä haluista huolimatta oo pitäny enää lyhyttä tukkaa. En vaan jaksa kuunnella sitä kommentointia mun seksuaalisesta suuntautumisesta. Ei mua haittais, vaikka joku sanoisi rumaksi, koska se on katsojan silmissä. Mutta että tehdään oletuksia asiasta, joka on a.) todella henkilökohtaista b.) ei kuulu kellekään. Argh!

    Onneks Helsingissä nykyään moni nainen pitää lyhyttä tukkaa. Pian se toivottavasti onkin jo täysin normaalia, eikä kenenkään tarvitse selitellä lapsilleen, miks jonkun naisen tukka on erilainen ku muilla.

    ReplyDelete
  9. Tykkään tosi paljon sun tyylistä, kalju sopii sulle ihan älyttömän hyvin! Itselläni on lyhyet hiukset ja välillä mietin että olisi kiva leikata vieläkin lyhyemmiksi, mutta omille kasvonpiirteilleni se ei oikein sovi (mulla on niin korkea otsa että näytän alienilta ilman etuhiuksia, haha, ja lisäksi mulla on vielä niin suorakulmion muotoiset kasvot). Mutta sun kasvoihin lyhyet hiukset sopii täydellisesti, sulla on niin nätit kasvonpiirteet. ^^ Lyhyet hiukset tuo muutenkin ihan eri tavalla kasvoja esiin, siksi ihmettelenkin miksi jotkut pitävät lyhyitä hiuksia rumina. Itse ainakin tunnen oloni itsevarmemmaksi ja kotoisammaksi lyhyillä hiuksilla. ^^

    Naurattaa tollaiset kommentit tosta sun kaljusta, en ymmärrä miten ihmisille voi olla niin kummallinen se asia että naisella on kalju. .__.

    ReplyDelete
  10. On kyllä tosi huvittavaa miten hiusten pituus liittyy nii paljo siihe et ootko lesbo vai et. Itellä tuli tosi paljo itsevarmempi olo heti ku ajoin, vaikkaki vaan osan hiuksista siiliksi.
    Mutta sä oot upee hiuksilla tai ilman ja tuo siili passaa sulle tosi hyvin <3

    ReplyDelete
  11. Sulle sopii paljon paremmin lyhyet kuin pitkät hiukset. Sun kauneus tulee esiin paljon paremmin lyhyillä. Rohkeutesi leikata lyhyet on erittäin ihailtavaa, koska suurin osa ihmisistä ei ikinä uskaltaisi sitä tehdä. Olet esikuva!

    ReplyDelete
  12. Mul oli kans kaveri, joka halus olla kalju. Aluks luulin et hänellä oli syöpä, mutta kun tutustuin sain kuulla etttä hän vaan halus olla kalju :D Mitäs välii sillä on. Sun kasvonpiirteet tulee paremmin esille lyhyillä hiuksilla.

    ReplyDelete
  13. Epäilen, että joillain miehillä kalju nainen aiheuttaa hämäännyksen siitä, että onko toi nyt mies vai nainen, ja jos se kalju nainen on vielä nätti, seuraa siitä jonkin sortin homofobinen oikosulku: tuo henkilö näyttää haluttavalta, mutta en ole varma sen sukupuolesta => ehkä parempi huutaa sille jotain törkeää, koska muuten joutuisin miettimään sukupuolta konstruktiona ja omia reaktioitani.

    Mua ihmetyttää myös kovasti ihmiset, jotka kokevat oikeudekseen kertoa täysin tuntemattomille ihmisille, kuinka ällöttäviä/rumia/tms. he ovat. Olen itse menettänyt hiukseni autoimmuunisairauden takia, enkä todellakaan kaipaa muiden mielipiteitä ulkonäöstäni, eikä mulla edes olisi mahdollisuutta valita, haluanko olla kalju vai en (eipä silti, että mulla olisi mitään velvollisuutta pitää hiuksia päässäni, ettei jonkun maailma häiriintyisi kaljusta naisesta).

    Itse käytän peruukkia/hattua/tms. useimpina päivinä, koska en vaan yksinkertaisesti jaksa kuunnella sitä paskaa. Hyvinä päivinä saatan liikkua ulkona kaljuna ja toivon, että se osaltaan siedättäisi näitä tyhjiä arpoja kohtaamaan jotain stereotyyppejä rikkovaa. Se, että sulla on vahvuutta jaksaa sitä joka päivä, on jotain hillitöntä. Ja tämä kirjoitus oli tosi hyvä, kiitos. :) Kaunis ihminen on kaunis kaljunakin. Ehkä vähän eri tavalla, mutta kuitenkin. :*

    Ai joo: Poikaystäväni reaktio, kun päätin ajaa loputkin vähäiset hiukset pois, oli "LOL, tuskinpa säkään mua jättäisit, jos mä joskus kaljuunnun". Niinpä.

    ReplyDelete
  14. Ihana postaus <3 Musta on upeeta et osaat ajatella noin kypsästi ja et välitä mitä muut sanoo! Mun mielestä kalju sopii sulle ihan hirveen hyvin :) Mut on kiva et käytät välil peruukkei, koska neki sopii sulle loistavasti. Oot upee ihminen, pus :*

    ReplyDelete
  15. Sä oot niin järkyttävän kaunis hiuksilla tai ilman, vahvoissa meikeissä tai ihan au natural. Mua himottais kauheesti ajella hiukset kokonaan pois, mut olen kauhee hamsteriposki niin en sitten tiedä. Ehkä pitäis rohkaistua, ikinä mua ei oo haitannut mitä ihmiset musta sanoo, oon saanut niin paljon paskaa niskaan, koska erotun harmaavarpusten joukosta, ei sillä et varpusissa olisi mitään vikaa mutta se ei ole minua. :)

    ReplyDelete
  16. Ihana teksti! Se on kyllä niin totta, että tohon kaljuuteen jää vaan koukkuun. Ite ajelin hiukset jo 11-vuotiaana kaljuksi, suoraa yli olkapäämittaisesta reuhkasta. Syynä oli ihan vaan päähänpisto, menin mainitsemaan kavereille että vois ajaa kaljuksi. Vastaus oli tottakai "et uskalla", joten mitä muutakaan siinä sitten tekisi, kuin leikkaisi hiukset pois? Nyt mulla on kyllä taas jo ihan reippaasti karvaa päässä, mitä nyt toinen sivu on lyhyenä, kun sen kasvattamisvaiheen alkaessa en vain pystyyt kokonaan kaljusta luopumaan. Mutta reilut kolme vuotta hiusten mitta pyöri siinä kolmesta millistä kahteenkymmeneen!
    Noi stereotypiat on kyllä myös niin totta, koko yläasteen - ja ilmeisesti vieläkin - ihmiset "tietää" mun olevan lesbo. Ja siitä saa kyllä kuullakkin, oon saanut nahoissani tuta teinien julmuuden :D eipä sillä, en oo nähnyt tarpeelliseksi heterouttani kenellekkään todistella, ottaen huomioon kylän huiman miestarjonnan ja sen, että jos lesbous on se ainoa este, miksi muhun ei haluta tutustua, ihmiset saa ihan suosiolla pysyä poissa mun elämästä.
    En oo vaan ikinä jaksanut pahemmin välittää muiden ihmisten mielipiteistä, ja olen tiedostanut itsekkin sen, että ei kaljuus mulla itselläni ollut/ole erityisen esteettistä (toisin kuin sulla wow!). Sitä paitsi, pahennuksen aiheuttaminen ihmisten keskuudessa on vaan niin hiton hauskaa
    Apua mikä romaani tästä tulikaan, oli vaan pakko kommentoida, koska tiedän tasan tarkkaab mistä puhut. Kiitos tästä tekstistä, tulipa kauhea mieliteko leikata taas kalju! Ehkä vain yritän hillitä itseni, kun näinkin kauan olen jo hiuksia jaksanut kasvattaa. Ettei mene kova työ ihan hukkaan!

    ReplyDelete
  17. Firstly, I sadly don't speak finish so out of curiosity I tried to figure out what Google translate had to offer. It was a game of guessing, but ultimately I understood almost everything.
    It is sad to see how many people feel the urge to mock you for your outer appearance, simply because it doesn't fit their/the media's beauty standards. You are absolutely right when saying it is none of their concern, and how I see it, you become more beautiful everyday. Personally, I think women like you can pull off the bald look so greatly! There is a girl in my hometown, which as well voluntarily went bald, and she as well looks stunning.
    The thing is, the bald head does not only suit you because of your amazingly beautiful bone structure and face, but also because, like you mentioned, it makes you feel beautiful. Exactly this gives you a special kind of aura, that I amongst many others can simply not resist. Seeing you happy with your (rather) new look is the best thing I could possibly have imagined to have appeared on my feed. You being yourself happily, no matter what other people say is the reason I followed, and still follow you. The first picture I saw of you was the Alice Make-Up on DeviantArt - from that moment on I was intrigued, nowadays I am simply fascinated! You give me and many others the courage to be ourselves no matter what, and this is something not many people can do. I hope that you never change your attitude, despite changing your outer appearance as often as you'd like to! Best regards and a hopefully happy day, week, month and year from Germany, stay happy please! <3

    ReplyDelete
  18. Tosi hyvä postaus, oli mielenkiintoista lukea! Näitä vaan lisää :)

    ReplyDelete
  19. En oo aiemmin kommentoinut sun blogiin vaikka pitkään jo seuraillut, mutta nyt täytyi tulla sanomaan että hyvä ja mielenkiintoinen postaus! Todella outoa, miten jotkut aikuiset ihmiset viitsii reagoida asioihin, joiden ei kaikella järjellä pitäisi yhtään vaikuttaa heidän elämäänsä. Ja sekin millaisia mielleyhtymiä kalju naisella ihmisissä herättää, etenkin tuo automaattinen lesboksi mieltäminen. Ja yritäpäs pitkillä vaaleilla hiuksilla sanoa jollekin jätkälle baarissa, että olet lesbo. Et voi olla, en usko sua, mä voin parantaa sut ja mitä näitä nyt oli...

    Mutta siis mun mielestä sekä kalju että lyhyet hiukset sopii sulle todella hyvin! Sulla on niin jumalaisen kauniit kasvot ja upean muotoinen kallo (onpa outo kohteliaisuus), että niitä kelpaa esitellä. :)

    ReplyDelete
  20. Minun mielestä nyky aikana tehdään/tapahtuu vielläkin hämmentäviä asioita kuin tämä.Eli että nainen ajaa kaikki hiukset ja pää on kalju kokonaan.:D ensimmäisen kuvan kun näin sanoin heti että todellakin kaunis tyyli ja sopii.<3 todellakin

    Olen seurannut blogiasi koko ajan lukenut joka ikisen päivityksen ja olet todellakin kaunis rohkea nainen.!

    Minusta on tärkeää että jokainen löytää sen oman hiustyylin tai vaate tyylin.Olkoot sitten keesejä,kaljuja tai vaikka kymmentä eri shokkiväriä hiuksissa kaikki on kaunista naisille! <3.

    :)

    ReplyDelete
  21. niin kauan kun oon sun blogia seurannut on mulla ollu ihan hullu rispekti sua kohtaan ja oot niin hatunnoston arvonen ihminen kaikin puolin ettei mitään rajaa. kuitenkin nyt vasta kommentoin koska tää postaus oli jotain niin mahtavaa ja voimaannuttavaa ettei vaan voi jättää kommentoimatta. leikkasin ite perseeseen asti ulottuneen, anoreksian tuhooman reuhkan minipolkaks about neljän vuoden harkinnan jälkeen, ja vaikka kalju ja polkka ei ookaan mitenkään verrattavissa, herätti leikkaaminen mussa ihan samoja fiiliksiä ku sussa. ennen leikkaamista pelotti et mitäs sitten ku en enää voi piiloutua tukan taakse, mut leikkaamiseen jälkeen tuli just tollanen "tässä minä olen" - fiilis, ja itsevarmuus nous. vähän, mut nous kuitenkin. enkä enää ikinä aio kasvattaa pitkää tukkaa.

    eli long story short, kiitti tästä voimaannuttavasta postauksesta, oot hands down yks upeimmista ja inspaavimmista ihmisistä joita tiiän! älä ikinä muutu.

    ReplyDelete
  22. mahtava postaus! ite en oo edes aatellut sua kaljuna tai sillee miettiny koko asiaa :D nyt oikeestaan vasta tajusin että niin onhan toi ny aika taballisesta poikkeavaa... mun yks kaverityttö vetäsi kerran kerran 6 millin siilin enkä sitäkään sen kummemmin ihmetelly nii kai mää vaan oon tottunut :DD

    ReplyDelete
  23. Kun on kaunis pyöreä pää, niin kalju/lyhyet hiukset näyttävät hyviltä sekä miehellä että naisella! Mun mielestä toi oli todella rohkea veto! Kuten sanoit, hiukset mielletään usein naiseuden symboliksi, mutta ei se aina ole niin. Sulla on myös upeat kasvonpiirteet, joten lyhyet hiukset ovat vain eduksi.
    Olet upea nuori nainen, jatka samaan malliin!

    ReplyDelete
  24. Thank you so much for posting this!! I'm really glad google has a translator or I would have never been able to read this wonderful post. I think it's so cool that you just don't give a crap (or only give a little crap) about your hair and how people perceive it. That's how it should be!! Your body is your own, and your hair is your own, and you can do whatever you want with it! I think you look beautiful with your head shaved; you have the perfect face and head shape for it. Go you!

    :)

    ReplyDelete
  25. En ole ikin' lueskellut sun kommentteja, vaikka blogia säännöllisesti luenkin enkä ollenkaan tajunnut, kuinka suuri ongelma sun kaljuus oli joillekin. Sulla on just sopivan muotoset kasvot ja pää, että hiuksettomuus sopii mainiosti.

    ReplyDelete
  26. Sä olet kaunis hiuksilla tai hiuksettomana. Mikään muu ei tuo sisäistä kauneutta esiin paremmin kuin itsevarmuus ja jos kalju tuo sen esille niin millään muulla ei ole väliä. Ne ihmiset jotka on sokaistuneet yhteiskunnan kauneusihanteista ja -normeista ei vaan näe erilaisuudelle tilaa. Onneks kuitenkin on ihmisiä kuten sinä jotka rikkoo niitä normeja ja on rohkeesti erilaisia. Sä oot roolimalli monelle jotka ei ehkä uskalla olla oma itsensä. Oot kaunis näytät miltä tahansa, koska eihän se kauneus ulkoa päin tule koska kaikki ulkoinen on katoavaa. Sanoisin et jatka olemalla oma itses, mutta täysin turhaahan se on koska niin teet jo :)

    ReplyDelete
  27. Ajoin ite joskus öööppp kevättalvella kaljuksi. Jännäsin, että sopiiko se mulle, koska oon kuitenkin lihava ja sitä sanotaan, että lihavilla pitäis olla pitkä tukka jotta näyttää hyvältä ja ~vie huomiota kaksarista~ ja mitä lie. Mutta kalju! Mulla! Ah että tykkäsinkin!

    Nyt kuitenkin kasvattelen tukkaa takaisin, sillä haluan kuitenkin olla tukallinen.

    Oon itsekin sukupuoleltani lähinnä androgyyni, ja en ole kuitenkaan ikinä tuntenut oloani niin kaikin puolin hyväksi ja jopa seksikkääksi kuin kaljuna. Mekotkin tuntuivat hyvältä päällä, kun oli kalju.

    ...nyt on ikävä kaljua. :D

    ReplyDelete
  28. joku kaverini oli jakanut tän sun jutun facebookissa enkä siis ole ikinä edes kuullut blogistasi saati itsestäsi, mutta ensimmäinen asia mikä nousi mieleeni tästä jutusta että olet aivan älyttömän kaunis! Olen aina ollut sitä mieltä että ihmisen kaunein piirre on itsevarmuus! ja sulla on niin kaunis kasvojen luusto että toihan on se paras kampaus sulle ;)

    ReplyDelete
  29. Siis mitä helvettiä oikeesti :D Kuinka törkeitä ja vanhanaikasia ihmiset on? On oikeesti totta, et naiset usein piilottelee hiustensa takana, itekki syyllistyn samaan. On vaan jotenki niin helppo piiloutua kutrien taakse. On mun mielestä niin eilistä päivää ajatella, että naisella on oltava pitkät hiukset. Ja toi miesten kommentointi, ihan ku se ois niiden asia. Ihan ku sä laittasit ja päättäsit sun hiustyylin niiden takia. Oot toteuttanu kaikki sun erilaiset tyylit mun mielestä kauniisti ja tyylikkäästi ja oot tosi tosi kaunis lyhyillä hiuksilla :) Todellakin inspiroit olemaan kaikinpuolin rohkeempi! :)

    ReplyDelete
  30. Itse oon just kasvattamassa hiuksia pidemmiksi mutta enköhän joskus tulevaisuudessa kokeile lyhyempääkin tukkaa, sillä nämä sinun hiukset/hiuksettomuus (:D) inspiroi siihen! Olen samaa mieltä monen muun kanssa, että kaljuus/super lyhyet hiukset sopivat sulle älyttömän hyvin, koska juuri kasvojen ja pään muoto pääsee esille. Absolutely fabulous. ♥

    Kaiken kaikkiaan todella hyvä postaus, tee tämmösiä ihmeessä lisää, jos keksit jonkin aiheen. ('u')b

    ReplyDelete
  31. Olet kaunis tukalla ja ilman!
    Mahtavaa kun uskallat rohkeasti olla oma itsesi.
    Jaksamista, paljon iloa ja onnea toivotan sinulle!(:

    ReplyDelete
  32. Hämmästyttävää että sun kalju pää voi olla joillekin ihmisille ongelma! Mä olin iloinen kun ajoit kaljuks, musta se sopii hienosti ja on kauniimpi kuin mikään peruukki ikinä.

    ReplyDelete
  33. On tosi mahtavaa lukea välillä näitä mielipidekirjotuksia myös! Ota toki tää tavaksi, luen mielelläni. Mun silmissä sulle on aina sopinut kalju, korostaa persoonallisuutta entisestään.

    Noin ikävä vastaanotto joidenkin ihmisten osalta on kyllä tosi häkellyttävä. En ois uskonut että jotkut alentuu toisen haukkumiseen ja huoritteluun vain siksi, että hiukset on ajettu pois. On surullista miten ihmiset tuomitsee ja on noin ennakkoluulosia että lähtee tekemään omia "johtopäätöksiään" toisen ulkonäön perusteella. Oon tosi pahoillani sun puolesta, onneks oot itsevarma ja kirjotat juuri tällästä tekstiä! Hyvä veto sulta. :)

    Tsemppiä tulevaan, kiitos tästä kirjotuksesta! ♥

    ReplyDelete
  34. Todella kiinnostava ja hyvä postaus! Äärimmäisen hämmentävää, millaista settiä porukka on sulle heittänyt, kun kyseessä on kuitenkin SUN pää ja kalju jopa sopii sulle aivan käsittämättömän hyvin sun kasvojen luuston vuoksi.

    ReplyDelete
  35. Jotenkin käsittämätöntä miten jotkut voi reagoida tuohon noin negatiivisesti tai miten jotkut ihmiset voikin olla niin sukupuolirooli orientoituneita. Eihän hiukset miestä tai naista tee. Itse olen monesti miettinyt kaljua, koska rakastan lyhyitä hiuksiani, mutta pelkään että tuntisin itseni jotenkin alastomaksi. Näin loppuun täytyy vielä sanoa, että hiuksettomuus korostaa mielettömän hienosti sun kasvoja ja tuo tyyli kyllä sopii sulle! :)

    ReplyDelete
  36. Hienoa tekstiä ja hyvin kerrottua. Ei tullut yhtään tylsää tätä lukiessa. Sulla on kaunis pään muot ja kasvot! Itse aikoinaan ajoin irokeesin ja voin sanoa vaan että oli näkemisen arvoinen se ilme mikä silloisella miesystävällä oli kun se tuli mua rautatieasemalle vastaan :D Ihmiset me ollaan niin jotenkin sisäsyntyisesti saatu joitakin ajatusmalleja päähämme ja niistä irti päästäminen vaatii joskus vähän aivotyöskentelyä. Olisi yksi tai kaksikin tarinaa kerrottavana omista kokemuksista. " Väistäkääs poika tulee." sanoo isä lapsilleen kaupassa ja punastuu kun että olenkin nainen. Pikkuvelen kanssa oltiin kaupassa ja molemilla rotsit ja sama kampaus myyjästä huokui hämmennys päästä kantapäihin kun ei tiennyt mitä näki. Kaksi samannäköistä toisella vaan oli vielä tissitkin :D Kaikenlaista.

    ReplyDelete
  37. Mahtavaa! Ehkä mäkin joskus vielä!

    ReplyDelete
  38. vautsi! iha sairaan kaunis oot sopii tosi hyvin sulle, toi siilipituus varsinki!! :)

    ReplyDelete
  39. sun kaltaiset rohkeat, itsevarmat ja ihanat naiset on ehkä parasta mitä tästä karusta maailmasta löytyy

    ReplyDelete
  40. siis okei. sen jälkeen ku näin linkkauksen jonka sun sisko jako fbn pakasivulle jumituin lukee tätä blogii, ja huomasin just et oon lukenu koht 4h. :D ei mulla muuta.. paitsi et oot ihan ÄLYTTÖMÄN kaunis ja muuntautumiskykynen!

    ReplyDelete

  41. Kauheen asiallista kommenttia täällä! ...panisin.

    ReplyDelete
  42. En tajua miksi ihmiset sanoo että "jos on kaunis luusto niin sopii :):)" Eikohän se oo ihan siitä itsevarmuudesta kiinni. Jos jollain ei olekkaan niin-kaunis-luusto ja on iso otsa ja posket (niinkuin minulla) niin mitä sitten? Oon ihan helvetin awesome siilillä, enkä todellakaan koe että sen nyt jotenkin pitäis sopia mulle. Pääasia että henkilö tykkää siitä itse.

    ReplyDelete
  43. Hyvä postaus. Arvostan sun rohkeutta.

    ReplyDelete
  44. Gosh... It amazes me how we live in the 21st century and so many people still haven't understood that everybody is free to make their own decisions regarding their appearance.
    And it scares me how fixated they are on stupid gender stereotypes, so much that everything outside of their definition of "normal" is regarded hatefully...
    I think it's funny how some assume right away that you're a lesbian, especially since you used to wear your hair long with extensions, and in so many different styles... doe these people think there's a "lesbian switch" somewhere inside a woman's brain, and when it gets flipped she suddenly feels attracted to women and has the urge to cut her hair? XD I don't get it.
    But what baffles me most is (if I understood correctly what you wrote) when people are suprised that your boyfriend was okay with your decision. This is such a stupid notion, as if hair was everything you love in a person! I like longer hair, especially with guys, but my boyfriend keeps cutting his short out of convenience, and I just accept that. I mean, if a girl had to cut her hair short due to an illness or lost her hair for some reason, what kind of jerk would break up with her or love her less because of that? And if it's a deicison you make on your own, even better! Everybody should support their partner regarding their choices on their appearance... who we are is still the same, even if our appearance changes, and what we want to be, appearance-wise, is something where people just have to accept your personal preferences and feelings.

    I really love your current look and I can imagine that it must be a wonderful feeling :) I had an undercut once though it was just a little shaved space on my head I loved to brush over the short hair because it felt so nice, haha :D
    I had my hair cut a while ago, it's now 20cm shorter which was a huuuge step for me. I loved my long hair, and at the hairdresser they cut far too much by accident and it depresses me a lot :( I love shorter hair cuts too, but I don't think they suit me very well, so I wanted to have long hair for ages. Now I have to grow it back... I don't think it would suit me if I cut my hair as short as yours, because I don't have pretty cheekbones and a weird chin (and probably a weird skull shape too :'D) but a few years back, when I was in bad health and there was the possibility of it being a tumor, I though if I had to take chemo, I'd cut my hair before it starts to fall out, cut it really short and just be done with it, instead of watching it all fall out one by one. Back then it was a veritable option and so I know that I could live with very short hair too, but currently, I love my long hair too much to cut it more :'D
    I guess I just don't feel very comfortable about my facial features and the way I look, but it's very hard to change that (except with surgery). But I can grow and style my hair the way I think suits me best, it's something easy to influence. So I grow it long and probably "hide" a bit underneath and behind it. If I were more self-confident about my face I'd love to try shorter hair styles too!


    Well, anyway, I just think people should accept whatever appearance other people chose for themselves. I love your short hair and androgynous look a lot and all I can say is that I find you super attractive, not matter if you're a girl or if you were a boy or transperson or whatever the hell :D You're gorgeous!!

    ReplyDelete
  45. Woooooow miten ihmiset voi olla niin töykeitä O.o!?! Kyllähän se oli iso muutos, mutta mitäs sitten, sopii sulle tosi hyvin. Ihanan erikoinen ja rohkea...suorastaan badass ;) Jos itse tykkää niin kenelläkään ei pitäisi olla mitään naputtamista saatika että alkaisivat päätänsä aukomaan. Itse tykkään niin paljon hiusten laittamisesta että polkkaa lyhyemmäksi ei enään leikata, mutta ikävä on kyllä sivu kaljua että ties vaikka sen leikkais :D

    ReplyDelete
  46. Oot paras, ihana ja rohkea. Arvostan sunlaisia ihmisiä jotka vie tätä maailmaa eteenpäin! :)

    ReplyDelete
  47. Kiitos siitä, että annat rohkeutta myös muille säväyttää! Pakko sanoa, että pisteet Paulille!!! Olisipa omakin mies noin ihanasti suhtautuva. :)

    ReplyDelete
  48. Yllätyin tosta paskan määrästä mitä tolla tyylillä niskaan saa. Toki se oli odotettavissa, koska mitään normista poikkeavaahan täällä ei suvaita, mutta silti. Ihan siitä ekasta luokasta lähtien oon ollu jopa hiukan kateellinen, että miten sulle sopii kaikki, ihan kaikki. Ja toi hiusten ajaminen vaan vahvisti sitä mielikuvaa, koska harvaa se pukee. Mut onneks sul on luonteen lujuutta ja tieto siitä että kaikesta ei tartte välittää, ni kyllä se pahinkin paskamyrsky aikanaan laantuu. Älä muutu!

    ReplyDelete
  49. Oot kyl upee nainen. Ihailen sun rohekutta. :)

    ReplyDelete
  50. Olet ihana ja uskomattoman kaunis, olisi ilo tutustua sinuun <3

    ReplyDelete
  51. Kauheaa, millaisia kommentteja olet joutunut ottamaan vastaan! Kyllä ihmiset saisivat pitää mielipiteensä ihan ominaan, jos niiden tarkoitus on vain loukata. Minusta sinä olet niin suloinen näky! Kokeilin kerran itse ajaa sivulta kaljuksi ja ... no se näky ei ollut nätti. Otsani on suhteettoman levä ja kalloni niin muhkurainen, että parempi pitää paksu tukka "peittona". Jos minulla olisi noin sievä pää kuin sinulla, voisin itsekin kokeilla siilitukkaa :)

    ReplyDelete
  52. Haha. Ihana miten jonkun toisen hiukset tai niiden puute voi olla jollekin niin suuri pala. :D Voin kuvitella mitä oma rakas äitini sanoisi, jos näkisi sun kuvia: "Hän haluaa vaan provosoida näyttämällä tuolta. Tykkää aiheuttaa pahennusta".

    ReplyDelete
  53. Mielestäni kaikki tuntemattomien ihmisten ulkonäköön liittyvät negatiiviset kommentit voisi pitää ihan siellä oman pään sisällä. Mikäli ei ole mitään hyvää sanottavaa niin on parempi olla sanomatta mitään..
    Sinulla on onneksi asenne kohdallaan ja vahva itsetunto, mutta huolestuttaa niiden ihmisten puolesta joiden kohdalla asia ei ole näin. Pelottavaa on myös se, että koska kaljuus saattaa joissain tapauksissa olla myös seurausta jostain sairaudesta ja eteenkin naisten kohdalla se usein sellaiseksi mielletään niin tästä huolimatta uskalletaan ja kehdataan kommentoida asiasta... Ja kun kritiikki kohdistuu suoraan ihmisen ulkonäköön eikä esimerkiksi vaatetukseen on tällainen kommentointi erityisen henkilökohtaista ja voi joistain ihmisistä tuntua musertavan pahalta.

    ReplyDelete
  54. Olet kaunis! Itse pidän naisista joilla on lyhyet hiukset tai siili mielestäni kaikkien kannataa kokeilla sitä hius tyyliä mikä istesään kiinostaa ja mitkä omasta mielestä näytää hyvältä.

    ReplyDelete
  55. en tajua miksi niin mitättömästä asiasta kuin hiukset, tehdään niin järjetön numero ? mutta hyvä postaus enivei.
    toisaalta olen vähän hämilläni, että kun sulla oli niin hyvä ja paksu(?) tukka, niin miten raaskit sheivata sen pois, mutta pääasia ettet itse kadu päätöstäsi. ja kun minä teen aivan kaikkeni että saisin hiukset pysymään päässä, koska en näyttäisi hyvältä kaljuna :- (

    ReplyDelete
  56. Ihan sama mitä jotkut anonyymit jonnet sanoo ja ajettelee, mun mielestä sä oot tajuttoman kaunis sekä hiuksilla että ilman ja vaatii kyllä aikas isosti munaa vetää tyttönä kaljuks, joten kaikki kunnioitus ja ihailu on mun osalta taattu! Jatka vaan samaan malliin niin ehkä joskus kaikki uppiniskaiset epäilijätkin ymmärtää, että erilaisuus on lahja, eikä kirous. Keep up the good work!!! :)

    ReplyDelete
  57. Et ole ruma, tekstisi on täyttä totta. Kenelläkään ei ole oikeutta haukkua sinua, koska olet kaunis ja itsevarma. Monen muun naisen tulisi uskaltaa ajaa hiuksensa pois!

    ReplyDelete
  58. Itse naisena, joka autoimmuunisairauden takia välillä menettää hiuksia ja siitä syystä masentuu, tämän tekstin lukeminen on hyvin inspiroivaa. Välillä sitä tuntee niin tyhmäksi itsensä kun tukka on niin tärkeä ja iso asia, ja sen menettäminen ja menetyksen pelko pistää kyllä aika koville, mutta sitten taas muistaa että voisihan ne asiat olla pahemminkin. Välillä laikkujen piilottelemiseen kyllästyy ja tekisi mieli vetää vain kaljuksi! Uskaltaisinpa itsekin, olet mielettömän inspiroiva ja fiksu nuori nainen. Ihailen sinua suuresti! Vielä kun koko maailma ajattelisi niinkuin sinä, niin elämä olisi helpompaa, heh...

    ReplyDelete
  59. Täällä toinen kalju. Aivokasvain, päässä arpi ja peruukki kaapissa, kuljen pystypäin. Isot korvikset, punaiset huulet, vahva silmämeikki ja that's it, lady's ready for city. En välitä katseista, joita saan osakseni joka päivä. Kun muslimi peittää lapsensa minun hymyillessä pikkuiselle, ehkä kaljuus on heidän kulttuurissaan jonkinlainen rikollisen merkki? En tiedä, en välitä. Saan naispuolisilta kavereilta osakseni kehuja, ja monet miespuoliset ystävät ovat positiivisessa mielessä hämmästelleet, miten olenkin onnistunut säilyttämään naisellisuuteni hiuksettomuudestani huolimatta.
    Se on se asenne, ei se, miltä näytät.

    Sinä olet upea, oli sitten tukkaa tai ei, hyvänmallinen pää, ja kauniit kasvot tulevat esiin paremmin, sopii sinulle. Itse en anna tukan vielä kasvaa, hoitojen loputtua sitten, kun se saa kasvaa vahvana ja tasaisesti joka puolelta.

    ReplyDelete
  60. Olet ihan järjettömän _kaunis_.

    Jos mulle sopisi kalju / siili, eli jos mulla ei olis pallokalan naama vaan jotenkin vähän erilaiset mittasuhteet päässä ja näyttäisin edes etäisesti noin hyvältä kuin sä, niin lähtis hiukset.

    On totta kyllä, että kaljuus näyttää jollain tavalla hätkähdyttävältä, koska silmä ei ole tottunut siihen. Siihen liittyy noita negatiivisia stereotypioita varmaan siksi, ettei tässä kulttuurissa ole perinteisesti ollut naisilla tapana olla vapaaehtoisesti siilipäisiä / kaljuja, joten asialle ollaan hakemassa selitystä jostain kaameasta tragediasta. Mutta se ei tarkoita, etteikö kyseinen kampaus voisi näyttää ihan superhyvältä, ja sehän näyttää.

    ReplyDelete
  61. You are stunning!!
    Törmäsin facebookilta sattumalta sun kuviin enkä voinut lakata ihastelemasta miten jalat alta vievän kaunis olet, varsinkin lyhyillä hiuksilla. Huh!!
    Mäkin olin joskus kokonaan hiukseton enkä ole koskaan vielä tuntenut itseäni yhtä seksikkääksi ja kauniiksi. En kuullut haukkumisia päin naamaa, sen sijaan kuulin kauniita kehuja mm. että näytän futuristiselta. :D Todella kummallista että aikuiset ihmiset ottaa asiakseen haukkua muita, ihme meininkiä. Uskon sen johtuvan hämmennyksestä joka johtuu siitä kun olet niin tyrmäävän kaunis lyhyellä tukalla, laajennat niiden käsitystä kauneudesta mutta he eivät ahdasmielisyyttään osaakkaan reagoida positiivisesti asiaan vaan reagoivatkin sitten hyökkäävästi. Ovat ehkä jopa kateellisia ja vihaisia kun joku uskaltaa olla kaunis muullakin tavalla kuin stereotyyppisellä tavalla. :)

    ReplyDelete
  62. Moi! Kiitos kauniista, inspiroivasta ja freesistä blogista. Ensinnäkin olet kadehdittavan kaunis (mitä mitä ilmeisemmin oletkin kuullut jo muutamaan otteeseen) ja kirjoitat lennokkaasti, nyt toista tuntia luen tekstejäsi läpi. Toisekseen, kalju freaking rocks ja nimenomaan se on ultimaattisen naisellisuuden symboli - nää on toki makuasioita mut itse pitkätukkaisena aina kadehtien katson kaljuja naisia jotka vaan pulls that shit off. Toivon sulle kaikkea hyvää ja liityn blogisi lukijoihin. Erittäin asiallinen ja aito meininki, vaikkei aina ei niin mahtavaa olisikaan. :)

    ReplyDelete
  63. Itse olen vielä ala-asteikinen mutta haaveilen lävistyksoistä ja että mulla olin jokus aika lyhyet hiukset jotka olis punaiset�� se on unlma ulkonäköni ja sinä olet sellainen♥ sulta sain rohkeude unelmaani☺ rakastan persoonasi ja ulkonäköäsi

    ReplyDelete
  64. Käy sulle ihan helvetin hyvin toi kalju! Kyllä on haukkujilla päässään vikaa :)

    ReplyDelete
  65. Pakko tulla kommentoimaan tähän postaukseen vaikka viime vuodelta onkin.
    Eli, mä leikkasin juurikin tänään hiukseni kaljuksi. En olis osanut kuvitella miehen reaktiota; totesi suoraan että aivan järkyttävän kauhea, nähdään seuraavan kerran vuoden päästä ja hän ei halua panna kaljua naista. :-D Mä en olettanut hänen pitävän kaljustani mutta en nyt odottanut että päästä kasvavat karvat aiheuttaisi näin kauhean halloon.. (ketä nyt vaikkapa säärikarvat kiinnostaa näin paljoa?)

    Saa nähdä mitä muut tykkäävät ja paljonko jää "kavereita" jäljelle. Luulisi ainakin seulovan jyvät akanoista, hah.

    ReplyDelete
  66. Ihanasti sopii sulle tuo kalju \lyhyt tukka!!

    ReplyDelete